onsdag 30. mars 2016

Restefest

 
Ja, i hvert fall luefest om ikke annet.  Jeg har angrepet restegarnet mitt, og først ut er wollmeise DK.  Har en del farger som er rester etter andre prosjekt og noen hele hesper. Bestemte meg for å strikke noen luer, da jeg fant en del flotte mønster.  Først en lue til meg selv, er mønsteret Snøløvlue av Marianne Bjerkman.  Fant mønsteret på Ravelry og det er et gratismønster, og jeg har brukt til sammen 68 gram garn og pinner 3,5 og 4.
 



De neste luene fant jeg også mønster til på Ravelry.  Det er Bragelua av Marion Rindsem.  Dette er et kjøpemønster.  Lua over er en barnelue, ca str. 8 år.  Lua nedenfor er til min mann og den røde er til meg selv. 

 
 Voksenluene har fått pelsdusk i toppen.  Alle brageluene er strikket på pinner 3 og 3,5.  Til sammen 212 gram garn på alle luene.
 
 
Luene nedenfor er barneluer i str. 6 år.  Mønsteret er hentet fra Klompelompeboka, og har navnet baggylue.  De er strikket på pinner 3,5 og 4 og har brukt til sammen 110 gram på begge luene.


Disse to luene ble gitt til tvillinger i påsken, og de var strålende fornøyd.  Storebror fikk bragelua for barn. Kjekt når mottakerne blir fornøyd.

Da er det bare å fortsette med neste prosjekt.  Syns disse restene er veldig drøye når jeg ønsker å bli ferdige med de. 

6 kommentarer:

  1. Så mange fine luer du har strikket. Kjekt når rester kan bli så mye fint :-)

    SvarSlett
  2. Så fine luer. Ja det lønner seg å bruke restegarn, kan få mye fint utav det. Likte ekstra godt den røde og hvite med dusk:-)
    Ha en fin dag
    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Flotte luer og fine restegarn prosjekt :)

    SvarSlett
  4. Her var det mange fine luer! Kjempeflotte!

    SvarSlett

Velkommen til å legge inn en hyggelig kommentar. Ha en fin dag. :-)